måndag 27 juni 2011

Shining Light

Det är sällan jag njutit så enormt av att läsa jobbmailen som den senaste dryga veckan, det får semestern att framstå som den bästa hittills. Tjifens knähundar, tillika mina semesterersättare, klantar till det gång på gång och dirren lär få bristerna jag påtalat svart på vitt nu. Visst är skadeglädjen den innerligt sanna glädjen? Lyckotårar tränger fram i ögonvrån när jag följer cirkusen via e-post, kan det vara så att de är så enfaldiga att de inte inser att jag fortfarande får (och läser valda) mail adresserade till diverse e-postgrupper?

Känner att jag börjar bli ordentligt nedvarvad nu och redo för diverse njutningsbara semesteraktiviteter, börjar med en heldag/-kväll/-natt i en lagom stor stad på onsdag för att efter tillnyktring göra en blixtretur till kungl huvudstaden och närvara på ett kalas som förväntas bli legendariskt. Nästa veckas planer har omkullkastats av omständigheter utom min kontroll (grr...) och jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska ersätta dom med - ska jag dra åt väster eller öster? Tål att övervägas noga... Sen ska Gotland klämmas in under ca en vecka, före sommarens stora turné till kontinenten.

You´ve always been a thorn in the side, but to me you´re a shining light.

1 kommentar:

Petra sa...

Alltså, skadeglädjen bara lyser igenom och det är nästan så att jag också får en tår i ögonvrån av lycka. Älskar sånt!